Koffie op high traffic locaties

Koffie op high traffic locaties

Uit recent onderzoek blijkt dat één op de vijf mensen een horecagelegenheid uitkiest op het aanbod en de kwaliteit van koffie.

High traffic locaties

Opvallend is de overgang van ‘verse bonen’ naar barista-koffie op high traffic locaties. Dit is waarschijnlijk een gevolg van nieuwe kwaliteitsprogramma’s, maar ook de slimme bestelsystemen en het zogenoemde rij-management spelen hierbij een rol. Mooie voorbeelden zijn Leon, CoffeeLab of Lebkov & Sons, meestal gevestigd vlakbij of op treinstations. Daarnaast zien we horecaondernemers vaker op high traffic locaties koffiemachines neerzetten in het zicht van de klant. Dat vergroot de beleving van vers gemaakte kwaliteitskoffie en daarmee het gevoel van gastvrijheid.

Gepersonaliseerde koffie 

Smaken veranderen en persoonlijke voorkeur staat voorop! Hoe wil jij jouw koffie geserveerd hebben, met welke smaak? Wil je het warm, koud, slow of juist in een cocktail geserveerd? Outlets krijgen vandaag de dag de kans om meer rendement te halen uit koffie als zij inspelen op de persoonlijke voorkeur van de gast.

Eerlijk en puur

De vraag naar eerlijke en pure ingrediënten, de zogenoemde 100% gecertificeerde producten, gaat onverminderd door. Met ook veel aandacht voor de oorsprong van koffie. Waar komt de koffie vandaan en wat zegt het duurzaamheidskeurmerk over de situatie van de koffieboeren? Daarbij gaat het om werkomstandigheden, socio-economische kansen en vooral een eerlijke prijs. In het kader van bewustzijn zie je ook steeds meer vraag naar alternatieven voor melk of melkproducten zoals een cappuccino met havermelk of sojamelk. Loeki Kin, eigenaresse van koffie-conceptbureau Espressionals: ‘Koffiedrinkers verwachten minstens één alternatief voor koemelk te kunnen kiezen en zijn bereid daar extra voor te betalen. Je ziet ook in drank-aanbod steeds meer keuze zoals superfood lattes, bijvoorbeeld kurkuma, of huisgemaakte Chai variaties.’ Ook storytelling is belangrijk zegt Loeki Kin: “waar komt het product vandaan, wie heeft geproduceerd en wat is de productiemethode. ‹‹

Dit artikel komt van horecamagzine.nl. Op deze website kun je, naast horeca nieuws, ook veel leuke vacatures in de horeca vinden.